Wednesday, May 19, 2010

HARI GURU 2010 : Part 2


Acara yang menarik ialah persembahan setiap kelas khas untuk semua guru dan warga SK Jemukan. Persembahan daripada Prasekolah 2 yang mempamerkan konsep 1 Malaysia dengan penggunaan pakaian berbagai kaum.

Persembahan daripada murid-murid Tahun 1 yang menyanyikan lagu : TERIMAKASIH CIKGU


Mohd Fathurrahman Al-Hakim , wakil Tahun 4 yang mempersembahkan Boria : Guru oh Guru. Lirik lagu borianya ditujukan khas untuk setiap guru yang mengajar di kelas tersebut....mengusik guru-gurunya. Lucu mendengar lirik yang dinyanyikan. Ada nada perli nampak...hahaha.

Murid Tahun 1 dan Murid Tahun 4.


Persembahan yang menarik juga daripada kelas Tahun 2 dan kelas Tahun 3. Pakaian yang digunakan oleh kelas Tahun 3 adalah uniform kelas KAFA (lelaki) dan uniform Putri Islam (perempuan).Ini pula persembahan murid kelas Tahun 6.

Penutup persembahan ialah kelas Prasekolah 1 . Kelihatan Pembantu Prasekolah ,Pn Norhayati memimpin dari jauh murid-muridnya melakukan persembahan.


Acara yang menjadi acara tradisi setiap tahun ialah acara bertukar hadiah antara guru, guru KAFA dan staf SK JEMUKAN. Setiap hadiah diberikan nombor dan ia diberikan berdasarkan cabutan undi. Hamper pula adalah hadiah untuk pertandingan karoeke.


Sebelum En. Rizal meninggalkan SK Jemukan, dia diberikan hadiah sebagai cenderahati dari semua warga SK Jemukan. Pesan kami, bawa bersama semua kenangan manis dan yang masam dan pahit itu lontarkan ke Laut China Selatan semasa menaiki belon. Maaf zahir bathin, Rizal.


Pertukaran hadiah : Cikgu Rahman mendapat hadiah Cikgu Aziz.


Guru Besar mendapat hadiah daripada Cikgu Seria.


Hadiah rebutan setiap tahun ialah hadiah NO 1 yang menjadi milik Guru Besar. Tahun ini pemenang hadiah No 1 tersebut ialah Puan Rachel Reda.

No comments:

Post a Comment